7 września 2020 Udostępnij

Jak uniknąć problemów z danymi podczas przetwarzania cyfrowego

Od pewnego czasu duże ilości danych są przedmiotem szczególnej uwagi i uzasadnieniem biznesowym, a organizacje robią duże postępy w zakresie ich wykorzystania. Niezależnie od tego, czy chodzi o lepsze zrozumienie klientów czy procesów biznesowych, dane są siłą napędową większości cyfrowych transformacji. 

Dane są szczególnie ważne, jeśli chodzi o wdrażanie platform e-commerce i nowych strategii sprzedaży, ponieważ gromadzenie danych i sposób ich wykorzystania powinien być siłą napędową tego, z jakimi narzędziami i sprzedawcami chcesz się dostosować. 

W czasie trwania nowej inicjatywy internetowej ważne jest, aby już na wczesnym etapie zrozumieć potrzeby w zakresie danych i zaplanować zasilanie danymi z wewnętrznych systemów przetwarzania i przechowywania. Wewnętrzne systemy muszą być przygotowane do przekazywania danych z zawartości katalogów, jednostek SKU, mapowania kategorii i atrybutów. Ważne jest, aby zacząć mówić o kwestiach związanych z danymi na początku każdego projektu e-commerce. 

"Codziennie spotykałem się z moim zespołem zajmującym się danymi, aby rozwiązać wszelkie problemy związane z danymi, jakie mogą pojawić się w trakcie rozwoju. Stworzyłem również plan danych w moich wymaganiach, który określał, jakiego rodzaju dane są potrzebne, jak będą zbierane i jak będą wdrażane". - Carla Gonzales, starszy menadżer ds. e-commerce.

Gonzales podzieliła się ostatnio swoim doświadczeniem w ebook'u, Getting Started with B2B Ecommerce. Oto fragment tej książki o tym, jak zarządzać, rozumieć i wykorzystywać dane podczas nowego projektu ecommerce.

Dane są wszystkim. To atut Twojej strony internetowej, operacje i sposób na zrozumienie trendów na Twojej stronie. Złe planowanie danych może prowadzić do błędów w kodzie, awarii strony (tak! możesz rozbić system ze znakami śmieci) i słabego doświadczenia użytkownika. Wszystkie firmy mogą mieć nieporządane dane, ale szczególnie firmy B2B mogą mieć trudności z zarządzaniem danymi i zarządzaniem nimi. Wiele firm B2B właśnie przechodzi na system cyfrowy, niektóre jeszcze nie zrobiły tego kroku. Firmy B2C zazwyczaj mają lepsze praktyki w zakresie danych, ponieważ zależy od nich ich model biznesowy. 

Istnieją firmy B2B, które mogą być nazywane dinozaurami danych, ponieważ nie są po prostu gotowe do uruchomienia online. Być może będą musiały zbudować całą nową infrastrukturę, która może współpracować z obecnymi i przyszłymi inicjatywami cyfrowymi, ponieważ przyszłość ta będzie określona przez dane. Lepsze dane oznaczają lepsze możliwości. Możliwości uczenia się maszyn i personalizacji są oparte na danych. Przedsiębiorstwa B2B, które chcą odnieść sukces i rozwijać się w dziedzinie cyfrowej, muszą zacząć traktować dane jako priorytet. 

Jak mam zacząć?

Załatw dane pierwszego dnia. Spotkaj się z górnikami danych informatycznych i systemowych, aby porozmawiać o swoich potrzebach, problemach, problemach i omówić potencjalne problemy związane z danymi. Potwierdź, kto będzie odpowiedzialny za zarządzanie, dostarczanie i wsparcie danych dla witryny, co pomoże Ci określić, czy potrzebujesz dodatkowych zasobów, aby pomóc w uzyskaniu danych w formacie, z którym Twoja platforma internetowa i deweloperzy mogą pracować. 

Zadawaj pytania i uzyskuj jasne odpowiedzi na takie tematy jak dane: 

  • Czy dane są w różnych silosach? 
  • Czy dane będą musiały być wprowadzone ręcznie czy mogą być zautomatyzowane? 
  • Czy dane są śmieciami? Czy trzeba będzie wykonać dodatkowe czynności, zanim dane będą mogły być wykorzystane? 
  • W jakim formacie można uzyskać dane? 
  • Czy do odczytania danych i wysłania danych potrzebne są dodatkowe aplikacje? 
  • Jakie są problemy związane z bezpieczeństwem danych, których muszę być świadomy? 

Konieczność radzenia sobie z wyłączeniami produktów lub skomplikowanymi cenami klientów to kwestie związane z danymi, a podczas budowania strony internetowej to jedno, posiadanie systemu, który potrafi odpowiednio obsługiwać dane to co innego. To, jak dobrze Twoja platforma internetowa zarządza danymi, zadecyduje o tym, jak solidna będzie Twoja strona. Jeśli Państwa projekt strony internetowej wymaga dużej ilości danych, być może będą Państwo musieli rozważyć dodatkowe aplikacje, takie jak PIM dla katalogów produktów lub webserwis do zarządzania danymi EDI. 

Wniesienie sprawy o uczciwość danych, zarządzanie i zgodność z przepisami 

Nie byłoby zaskoczeniem dowiedzieć się, że wiele firm B2B boryka się z problemami dotyczącymi zgodności i integralności danych. Coraz więcej praw i przepisów dotyczących danych wchodzi w życie, co sprawia, że dla organizacji ważniejsze niż kiedykolwiek jest, aby integralność danych i zarządzanie nimi stały się priorytetem. 

Klucz do danych: 

  • Przepisy dotyczące ochrony danych osobowych konsumentów, polityki w zakresie plików cookie, śledzenia danych, a także stanowych, federalnych i korporacyjnych regulacji w zakresie zgodności z przepisami będą musiały zostać uwzględnione na Państwa stronie internetowej. 
  • Zgodność z PCI i innymi poważnymi przepisami ma konsekwencje prawne, które mogą być nałożone w przypadku, gdy przetwarzanie danych i świadomość nie są obsługiwane w sposób prawidłowy online. 
  • Zastanów się nad utworzeniem komitetu ds. danych, który pomógłby w pracy nad polityką w zakresie danych i zgodności z przepisami. 
  • Przeprowadzić poważną rozmowę z szefem, zespołem kierowniczym i radcą prawnym firmy. Może być wiele szczegółów i zadań do opracowania zarówno w trybie online, jak i offline, aby Twoja firma i strona internetowa były zgodne z przepisami. 

 

Redakcja portalu altersoft

Komentarze (0)