2 września 2020 Udostępnij

Powrót do analizy tematycznej

Ponieważ w tym tygodniu jestem w trakcie przebudowy architektury informacyjnej dla dwóch klientów, pomyślałem, że ponownie odwiedzę referat Dr. Garcii - On-Topic Analysis.

Dla tych, którzy nie są zaznajomieni z koncepcją badań, on-topic analizy jest system, który został zaprojektowany, aby pomóc zorganizować zawartość witryny według tematu w oparciu o to, jak wyszukiwarki mogą postrzegać kategoryzację informacji. Badania wykorzystuje indeks własnej wyszukiwarki do przeprowadzania testów, aby odkryć, które tematy są najbardziej związane ze sobą, a następnie doradza, że budowniczowie witryn używać tej techniki do skonstruowania zarysu, jak ich witryny tematy powinny być organizowane.

Temat ten jest coraz większą uwagę, ponieważ tak wiele osób zauważa, że wyszukiwarki odchodzą od czystej analizy linków zewnętrznych w kierunku oceny rzeczywistej jakości treści, witryny i struktury SERP. Trend ten jest prawdopodobnie częścią naturalnego wahadłowego odchodzenia od modeli rankingowych opartych na czystych linkach, takich jak PageRank i HITS, do ery, w której wyszukiwarki chciałyby mieć swoje algorytmy odsłaniające jakość stron, nawet jeśli nie są one najpopularniejsze w sieci. Oczywiście, spam linkowy przyczynia się do pożądania tego typu modelu.

Nawet jeśli nie potrafisz zrozumieć matematyki i procesów niezbędnych do analizy on-topic, gorąco polecam zerknąć na papier i zastanowić się nad zasadami architektury informacji podczas projektowania swojej strony. Jest to obszar, w którym to, czego chcą odwiedzający i wyszukiwarki internetowe, powinno być wyjątkowo powiązane, a odrobina czasu poświęcona na uporządkowanie tematów i hierarchii może przejść długą drogę zarówno do rankingów, jak i użyteczności.

Redakcja portalu altersoft

Komentarze (0)