3 września 2020 Udostępnij

3 rzeczy, które każdy copywriter B2B powinien wiedzieć, kiedy pisze na potrzeby technologii cyfrowej

Wielu z nas, jako copywriterów, jest przyzwyczajonych do dostosowywania swojej kopii do różnych kanałów i formatów - ale jeśli chodzi o treści cyfrowe, lista aspektów związanych z kopiowaniem może wydawać się przytłaczająca. Od SEO do meta-tagów, można odnieść wrażenie, że pisanie na potrzeby cyfrowe jest bardziej nauką niż sztuką - ale pamiętając o tych najważniejszych wskazówkach, powinno się być w stanie stworzyć kopię, która jest pięknym połączeniem tych dwóch.
Jest prawdopodobne, że twoja publiczność spędza w sieci więcej czasu teraz niż kiedykolwiek wcześniej, z hitami internetowymi rosnącymi o 50%-70% od czasu uderzenia pandemii koronaawirusa, ponieważ ludzie starają się pozostać w kontakcie i pozostać bezpieczni. Oznacza to, że istnieje ogromna szansa dla Twojej firmy, aby połączyć się z klientami poprzez cyfrowe kampanie marketingowe - ale jak wielu konkurentów spieszyć, aby skorzystać z tej okazji zbyt, można dotrzeć do odbiorców tylko wtedy, gdy Twoja kopia jest zoptymalizowana dla cyfrowych odbiorców.

Jak ty to robisz? Cóż, kiedy piszesz na cyfrowy, oto trzy rzeczy, które musisz wiedzieć:

1. Twoja publiczność czyta pobieżnie

Niedawny przegląd różnic pomiędzy doświadczeniem w czytaniu w wersji drukowanej i cyfrowej wykazał, że podczas czytania online ludzie mają tendencję do przeglądania i skanowania, szukania słów kluczowych (więcej na ten temat później) i czytania w sposób mniej liniowy, bardziej selektywny. Liczne badania wykazały, że czytanie z ekranu sprawia, że jesteśmy bardziej skłonni do chudnięcia słów, które czytamy, a nawet gdy skąpiejemy, nie czytamy liniowo - zamiast tego nasz wzrok ma tendencję do przeskakiwania po stronie i często rozpraszają nas elementy takie jak wyciągane cytaty lub obrazy.

Oznacza to, że copywriterzy muszą napisać "skimmable" kopię, aby zapewnić, że kluczowe komunikaty i wezwania do działania są odbierane przez czytniki internetowe, które tylko skanują stronę, a nie czytają każdego pojedynczego słowa. Istnieje wiele sposobów, na które można to zrobić, ale być może najważniejszym z nich jest zachowanie zwięzłości kopii. Każde zdanie, które piszesz online, powinno być wartościowe i dodawać coś do tego, co mówisz - nie ma miejsca na gofry, ponieważ jest prawdopodobne, że Twoje kluczowe wiadomości po prostu zgubią się z "puchem".

Podzielenie kopii na mniejsze akapity i użycie podtytułów, aby temat każdej sekcji kopii był jasny, może również pomóc w zapewnieniu, że wiadomości są dostępne online, ponieważ powinno to umożliwić czytelnikom po prostu przejść do sekcji, którą są najbardziej zainteresowani i uzyskać to, czego chcą z treści.

2. Tu chodzi o intencje
Zawsze pamiętaj, że kiedy piszesz na cyfrowy, powinieneś w pierwszej kolejności pisać dla swoich odbiorców, a w drugiej wyszukiwarki. SEO jest ważne, ale ważne jest, aby skupić się na tworzeniu użytecznych, istotnych treści przede wszystkim. Jeśli piszesz bloga, który jest pełen słów kluczowych, ale nie wiele użytecznych informacji, to możesz dostać ludzi, aby odwiedzić swoją stronę, ale jest mało prawdopodobne, aby przekonwertować je do przewodów.

W związku z tym, istnieje kilka prostych sposobów, aby zapewnić sobie wysoką pozycję w Google. Lata temu copywriterzy mogli zapewnić sobie wysoką pozycję w rankingu, po prostu wciskając w niego słowa kluczowe, ale tak już nie jest. Google zaczął karać za nadmiar słów kluczowych, więc teraz chodzi o intencje słów kluczowych lub cel wyszukiwarki, gdy używają danego słowa kluczowego. Google nagradza treści, które ściśle odpowiadają intencjom słów kluczowych (w zasadzie dają użytkownikowi to, czego szukał), ponieważ Google dąży do zapewnienia wysokiej jakości wyników.

Istnieją trzy główne rodzaje intencji słów kluczowych:

  • Informacyjny - wyszukiwanie wykonywane w celu odpowiedzi na pytania lub zdobycia wiedzy
  • Nawigacja - wyszukiwanie wykonywane w celu zlokalizowania konkretnej strony internetowej
  • Transakcyjny - wyszukiwanie wykonywane w celu zakupu czegoś

Zastanów się więc dokładnie, czego szukają użytkownicy, gdy używają pewnych słów kluczowych, a następnie upewnij się, że Twoja treść to zapewnia. Jeśli na przykład piszesz bloga, powinieneś myśleć o słowach kluczowych o charakterze informacyjnym. Na swojej stronie internetowej powinieneś używać bardziej nawigacyjnych słów kluczowych, a na stronach Twojego produktu możesz chcieć umieścić więcej transakcyjnych słów kluczowych.

3. Musisz być bezpośredni
Jest tyle konkurencji dla Twojej publiczności uwagę online, że trzeba wyciągnąć wszystkie przystanki, aby upewnić się, że Twoja kopia cięcia przez hałas. I tak jak w wielu innych mediach, personalizacja może mieć realny wpływ na to, czy potencjalny klient angażuje się w Twoją treść online.

Wiele kanałów cyfrowych daje również większą niż kiedykolwiek wcześniej możliwość dotarcia do odbiorców, co oznacza, że nie ma wymówki, aby nie dostosować swojej kopii do osoby, która będzie ją czytać. Google Analytics może dać Ci dane demograficzne na temat odwiedzających Twoją stronę, na przykład, a wiele platform e-mail marketingowych daje wgląd w odbiorców Twoich e-maili. Musisz użyć tego wglądu, aby nadać swojej kopii bardziej osobisty charakter, co jest znacznie bardziej prawdopodobne, że będzie rezonować z publicznością, niż kolejny jeden rozmiar pasuje do wszystkich wiadomości.

Jeśli reklamujesz się poprzez LinkedIn, na przykład, nie jesteś ograniczony do kierowania swojej publiczności przez swoją firmę lub branżę. Możesz udoskonalić swoją reklamę odbiorców według roli pracy, stażu pracy i lokalizacji, a następnie dostosować swoje wiadomości odpowiednio, aby zapewnić, że mówią do osoby stojącej za firmą, z którą chcesz pracować. Jeśli wysyłasz bezpośrednią pocztę prosto do ich skrzynki odbiorczej, można przejść dodatkową milę, przeglądając ich profil, aby sprawdzić, czy nie weszły w interakcje z jakąkolwiek treścią niedawno, że można odnieść się w wiadomości, co może pomóc w budowaniu relacji z nimi.

Więc następnym razem, gdy Twój zespół programistów poprosi o kopię strony docelowej, nie panikuj - po prostu trzymaj ją zwięźle, dodaj osobisty akcent i upewnij się, że daje ona Twojej publiczności to, czego szukają. Są to sprawdzone techniki, których copywriterzy używają z powodzeniem od lat - i są one tak samo przydatne do tej broszury drukowanej, którą piszesz, jak i do Twojej strony głównej. 

 

Redakcja portalu altersoft

Komentarze (0)