11 września 2020 Udostępnij

10 faktów o CRM, dzięki którym zrobisz wrażenie na swoim szefie

CRM, czyli zarządzanie relacjami z klientami, jak to się powszechnie nazywa, pomogło wielu organizacjom pielęgnować i wzmacniać relacje z klientami. Przy efektywnym użytkowaniu, system CRM może być jednym z najcenniejszych zasobów, ale ze względu na wpływ kosztów i/lub zasobów, które są wymagane do wdrożenia rozwiązania, należy najpierw dokonać zakupu od kierownictwa wyższego szczebla.

Abyś dostał wpisowe, przyjrzymy się faktom i funkcjom, które zaimponują każdemu prezesowi firmy i sprawią, że będzie on zachwycony CRM i wdrożeniem systemu CRM dla Twojej firmy.

1. Systemy CRM pomagają w osiągnięciu pełnego zrozumienia klienta
System CRM pomaga zebrać wszystkie dane dotyczące klientów i scentralizować je w jednym miejscu. Po ich zebraniu dane te mogą być manipulowane, wykorzystywane do analizy i prognozowania, a w rezultacie do poprawy obsługi klienta. Nie tylko będziesz w stanie utrzymać swoich klientów szczęśliwych i lojalnych, ale również będziesz miał duże szanse polecić Twoją markę rodzinie i znajomym, co według badań Nielsena jest bardzo silnym czynnikiem wpływającym na proces zakupu.

2. CRM to nie tylko system - to filozofia

Chociaż wiele osób uważa, że CRM to tylko oprogramowanie, to jednak jest to coś znacznie więcej. CRM to filozofia i strategia, która koncentruje się na budowaniu lepszych relacji z klientami.  Oprogramowanie CRM daje Twojej firmie najlepsze możliwe zrozumienie klienta i doświadczenie klienta z Twojej firmy od sprzedaży do marketingu do obsługi klienta.  Ostatecznie, dzięki CRM, możliwe jest podejmowanie bardzo mądrych decyzji o tym, jak poprawić swój biznes, a także relacje z klientami.

3. CRM będzie chronił Twoje dane dotyczące żywotnych klientów
Jeśli, jak większość firm, żonglujesz danymi klientów pomiędzy wieloma arkuszami kalkulacyjnymi, dokumentami Word i plikami notatników, ryzykujesz utratę krytycznych danych biznesowych i może to nastąpić w każdej chwili. Bazy danych i dokumenty mogą ulec uszkodzeniu bez żadnego ostrzeżenia, a w dzisiejszym świecie napędzanym przez Internet, Twoja "baza danych klientów" może stać się nieaktualna w każdej chwili. Twoje dane o klientach są przechowywane w bezpiecznym miejscu w całej firmie dzięki systemowi CRM.

4. Dostęp do danych CRM w biurze i w drodze
Dni, w których sprzedawcy byli przyklejani do swoich biurek, należą już do przeszłości. Dziś handlowcy mają dostęp do swoich danych CRM podczas podróży - albo za pomocą oferty CRM w chmurze, albo za pomocą mobilnej aplikacji CRM.

Przetwarzanie w chmurze naprawdę ruszyło w ciągu ostatnich 18 miesięcy i nadal będzie się rozwijać, ponieważ zmniejsza ryzyko utraty danych. Jeśli szukasz łatwego rozwiązania, aby zacząć od razu, wejdź na stronę internetową! Cloud CRM nie wymaga własnego oprogramowania, a ponieważ Twój system CRM jest dostępny przez Internet, można do niego uzyskać dostęp w dowolnym miejscu i na dowolnym urządzeniu, które ma połączenie internetowe, co oznacza, że Twoi sprzedawcy mają dostęp do danych w czasie rzeczywistym w podróży. Aktualizacje CRM w chmurze odbywają się w czasie rzeczywistym, są całkowicie bezpieczne i dostępne 24 godziny na dobę.

Innym sposobem, w jaki handlowcy mogą uzyskać dostęp do informacji o klientach, jest korzystanie z urządzenia mobilnego i mobilnej aplikacji CRM. Oczekuje się, że mobilne aplikacje CRM wzrosną o 500% w 2014 r., a badania Nucleus wykazały, że dostęp mobilny zwiększa wydajność pracowników sprzedaży średnio o 14,6%, a kolejnych 3 na 10 mobilnych użytkowników CRM zgłasza poprawę wydajności o ponad 20%.

5. CRM zapewnia 360-stopniowy widok na swojego klienta

Dobrze zarządzane i zaplanowane wdrożenie CRM zapewni Ci większą widoczność Twojego klienta - często nazywaną widokiem 360 stopni. Za każdym razem, gdy klient wchodzi w interakcję z Twoją firmą, np. przez telefon, e-mail, dokonuje zakupu lub zapytuje, informacje te są rejestrowane w Twoim oprogramowaniu CRM, co daje Ci wszystkie dane potrzebne do wdrożenia bardziej spersonalizowanego doświadczenia.

Bez wdrożonego systemu CRM trudno jest śledzić różne kanały komunikacji wykorzystywane przez klienta, co może prowadzić do powielania odpowiedzi na ten sam e-mail z działu obsługi klienta lub prośby o powtórzenie problemu kilka razy podczas rozmowy z kilkoma agentami telefonicznymi.

6. CRM może pomóc w zidentyfikowaniu potencjalnych tropów
Poza dostępem do wszystkich interakcji z klientami, CRM pozwala na wykorzystanie tych danych do analizy. Bez względu na to, czy chcesz przejrzeć historię zakupów, dane demograficzne czy wysłać kampanię e-mailową, analiza klientów pomaga w sprzedaży, up-sell, utrzymaniu istniejących klientów i pozyskaniu nowych. W miarę jak dane CRM będą rosły, zrozumiesz, jak ważna jest ta funkcja. CRM pozwala szybko, sprawnie i dokładnie przeglądać własne dane, budować ukierunkowane kampanie marketingowe i wydarzenia, które zachęcą klientów do kontaktu z Twoją firmą.

75% konsumentów woli, aby marki wykorzystywały dane osobowe w celu poprawy komfortu zakupów, a ostatnie badanie przeprowadzone przez firmę Cisco wykazało, że ponad dwie trzecie amerykańskich konsumentów jest skłonnych podać więcej danych osobowych w celu uzyskania bardziej spersonalizowanej usługi.

7.  Twój CRM może być dostosowany do Twojego biznesu
Firmy mają różne kształty i rozmiary, dlatego zawsze należy szukać rozwiązania CRM, które można dostosować do własnych potrzeb.  Upewnij się, że możesz modyfikować, usuwać lub osadzać własną konfigurację za pomocą ustawień i preferencji, aby oprogramowanie działało tak, jak robisz.  Wiąże się to z koniecznością spersonalizowania oprogramowania dla każdego użytkownika i zwiększa jego akceptację.

8. CRM pozwala na śledzenie pełnego cyklu życia klienta
Od pierwszej interakcji z potencjalnym klientem do powtórnej sprzedaży, CRM pozwala na dostosowanie się do cyklu życia klienta. Niezależnie od tego, czy chcesz zobaczyć, w jaki sposób przyciągasz klientów, które kampanie marketingowe działają najlepiej, czy też chcesz przeanalizować, dlaczego klient nie dokonał zakupu w ciągu ostatnich 12 miesięcy, CRM może dać Ci dostęp do bogactwa danych, które pomogą Ci poprawić jakość świadczonych usług i doświadczenia Twojego klienta z Twoją firmą.

9. CRM nie jest tylko dla sprzedaży
Od działów IT po finanse, CRM może pozwolić zespołom na bardziej efektywne prowadzenie działalności, np. zarządzanie kontraktami i zamówieniami, itp. Można by pomyśleć, że CRM jest tylko dla zespołów sprzedaży, ale CRM może stać się cennym atutem dla całej organizacji.

Na przykład, badanie przeprowadzone w 2012 r. przez Tech News World wykazało, że przedsiębiorstwa oczekują, że CRM nie tylko zwiększy sprzedaż, ale także poprawi obsługę klienta, komunikację wewnętrzną, budżetowanie, utrzymanie i inne.

10. Poprawa prognozowania sprzedaży i zarządzania szansami

Wyprzedzanie konkurencji i zwiększanie udziału w rynku to tylko niektóre z celów, przed którymi stoją wszystkie przedsiębiorstwa. CRM pozwala na terminowe, dokładne i skoncentrowane prognozowanie, które dostarczy Ci krytycznych danych na temat przyszłych potrzeb Twoich klientów oraz sposobu, w jaki Twój produkt lub usługi mogą sprostać tym potrzebom. Dokładne prognozowanie prowadzi do wyrównania wyników i pozwala zespołom sprzedaży i marketingu na planowanie przyszłych kampanii i powiązań z klientami. Pomoże to nie tylko Twoim zespołom handlowym zamknąć więcej transakcji, ale również zwiększyć przychody w dłuższej perspektywie.  Tak jak w przypadku każdego oprogramowania, im więcej używasz oprogramowania CRM, tym więcej możliwości przyniesie to Twojej organizacji.

Pozytywne wyniki mogą być odczuwalne bardzo szybko, jeśli kupisz od firmy bez zbytniego oporu. Użyj tych 10 faktów CRM, aby uzyskać top management podekscytowany CRM i pamiętaj, CRM to nie tylko kolejny system informatyczny - to całkowita zmiana kultury, która przyniesie korzyści całej organizacji.

 

Redakcja portalu altersoft

Komentarze (0)