8 września 2020 Udostępnij

Czym jest oprogramowanie do optymalizacji sprzedaży?

Jak oprogramowanie przynosi korzyści przedstawicielom handlowym?

Wartość biznesowa sprzedaży CRM (kalkulator sprzedaży)
Z nowych badań przeprowadzonych przez platformę do wyszukiwania aplikacji biznesowych GetApp wynika, że 86% specjalistów ds. sprzedaży odnotowało wzrost przychodów po zainwestowaniu w oprogramowanie do optymalizacji sprzedaży.

Na podstawie badania przeprowadzonego wśród 200 konsumentów i 250 małych przedsiębiorstw stwierdzono, że 95% specjalistów ds. sprzedaży odnotowało wzrost wydajności również w wyniku stosowania oprogramowania do optymalizacji sprzedaży.

Oprogramowanie do optymalizacji sprzedaży pomaga poprawić wyniki sprzedaży i zwiększyć przychody.

Korzystając z oprogramowania do optymalizacji sprzedaży, można śledzić informacje o leadach i kontaktach, zarządzać potokiem sprzedaży, a także usprawniać i automatyzować przepływy pracy, aby śledzić perspektywy.

Przechowując te informacje w jednej centralnej bazie danych, można łatwo uzyskać do nich dostęp z biurka w biurze lub w dziale sprzedaży poprzez mobilny CRM.

A mimo to, 34% sprzedawców nie korzysta z niego.

Mając tyle do zyskania, co to za wstrzymanie?

Sprzedawcy i oprogramowanie do optymalizacji sprzedaży - relacja miłość/nienawiść
Jeśli jesteś w sprzedaży, wierzysz, że sekretem sukcesu jest praca z ludźmi, a nie z oprogramowaniem. Dlatego logowanie informacji do oprogramowania może wydawać się czasochłonnym zadaniem, które uniemożliwia Ci robienie tego, do czego zostałeś zatrudniony (i kochasz), czyli sprzedawanie.

Niestety, niezbyt wielu specjalistów ds. sprzedaży rozumie, jakie korzyści może przynieść oprogramowanie do optymalizacji sprzedaży w codziennej pracy. Najczęściej sprzedawcy nie lubią tego, że muszą w pierwszej kolejności zmieniać swoje przyzwyczajenia!

Jednak korzyści płynące z zastosowania oprogramowania do optymalizacji sprzedaży zostały przetestowane przez firmę Aberdeen, która stwierdziła, że firmy, które z niego korzystają, widzą wyższy wskaźnik utrzymania klientów, lepsze zespołowe osiąganie kwot, a także lepsze osiąganie kwot przez poszczególnych przedstawicieli handlowych.

Oprogramowanie do optymalizacji sprzedaży wpływa na procesy sprzedaży

Aby dowiedzieć się więcej o tych nowych badaniach, zdecydowaliśmy się dotrzeć do bazy kontaktów z Jamesem Thorntonem, edytorem treści w GetApp.

W poniższej sesji pytań i odpowiedzi rozmawiamy więcej o kluczowych wynikach badania i o tym, jak oprogramowanie do optymalizacji sprzedaży może przynieść korzyści handlowcom.

Przedstawiciele handlowi zwiększają przychody dzięki oprogramowaniu do optymalizacji sprzedaży
Z badań jasno wynika, że przedstawiciele handlowi, którzy korzystają z oprogramowania do optymalizacji sprzedaży w ramach swojej codziennej pracy, widzą ogromne korzyści, w porównaniu z tymi, którzy tego nie robią. W rzeczywistości 63% przedstawicieli handlowych, którzy inwestują w oprogramowanie do optymalizacji sprzedaży, odnotowało wzrost przychodów, a ponad 20% sprzedaży wskazuje, że ich przychody znacznie wzrosły!

Oprogramowanie do optymalizacji sprzedaży zwiększa przychody

P: W Państwa raporcie 86,4% firm twierdzi, że oprogramowanie do optymalizacji sprzedaży zwiększyło swoje przychody. Czy firmy bez oprogramowania do optymalizacji sprzedaży będą w stanie nadążyć?

O: Realistyczne jest oczekiwanie, że firmy, które tego nie zrobią, znajdą się w bardziej niekorzystnej sytuacji w porównaniu z konkurencją, która korzysta z takich zautomatyzowanych rozwiązań.

Oprogramowanie do zarządzania sprzedażą i rozwiązania w zakresie automatyzacji sił sprzedaży mogą dostarczyć potężnego wglądu w wydajność i zwiększyć efektywność zespołu. Firmy stosujące bardziej tradycyjne procesy i techniki mogą być pod tym względem w bardzo niekorzystnej sytuacji.

Inną istotną korzyścią wynikającą z badania jest fakt, że 93% przedstawicieli handlowych, którzy korzystają z oprogramowania sprzedażowego, odnotowało wzrost wydajności.

Jednakże, nie może to być zaskoczeniem. Odpowiednie oprogramowanie do sprzedaży automatyzuje wiele procesów manualnych, co zwalnia czas, aby zamiast czasochłonnych zadań skupić się na poszukiwaniu i zamykaniu kolejnych transakcji.

P: 93,2% przedstawicieli handlowych twierdzi, że ich wydajność wzrosła wraz z rozwojem oprogramowania do optymalizacji sprzedaży, jakie są jedne z największych zadań, które widzą poprawę?

A: Oprogramowanie i narzędzia do zarządzania sprzedażą mogą zwiększyć wydajność w wielu kluczowych obszarach. Poszukiwanie zadań można zautomatyzować, aby przyspieszyć proces sprzedaży, a wskazówki i transakcje można łatwiej śledzić. Wiele rozwiązań z zakresu oprogramowania do zarządzania sprzedażą obejmuje dialery do wykonywania połączeń, nagrywania ich i rejestrowania tych interakcji w CRM, co przyspiesza proces wykonywania połączeń i zarządzania interakcjami.

3 najważniejsze funkcje, których należy szukać w oprogramowaniu do optymalizacji sprzedaży
Wybór odpowiedniego oprogramowania do optymalizacji sprzedaży może być wyzwaniem biorąc pod uwagę konkurencyjny rynek. Jeśli wybierzesz rozwiązanie, które nie zawiera ważnych, kluczowych funkcji, prawdopodobnie nie będziesz czerpał z nich korzyści.

Z badania wynika, że kluczowymi funkcjami, których należy szukać w oprogramowaniu do optymalizacji sprzedaży są:

  • Zarządzanie kontaktami
  • Tablice rozdzielcze sprzedaży
  • Prognozowanie sprzedaży
  • Zarządzanie ołowiem
  • Udostępnianie i synchronizacja plików
  • Integracja mailowa
  • Mobilne możliwości

Wszystkie funkcje wymienione powyżej i nie tylko, można znaleźć w dziale sprzedaży superffice.

P: Wymieniłeś wiele funkcji, których należy szukać w oprogramowaniu do optymalizacji sprzedaży, jakie są 3 najważniejsze funkcje, które małe firmy powinny traktować priorytetowo?

O: Trudno jest przyporządkować go tylko do trzech funkcji, ponieważ funkcjonalność jest tak szeroka, a różne firmy i zespoły mogą mieć różne potrzeby, w zależności od istniejącego stosu oprogramowania. Jeśli mówimy o tym, co najważniejsze, trzy rzeczy, które firma powinna zapewnić swoim rozwiązaniom sprzedażowym to analiza sprzedaży, zarządzanie prowadzeniem i/lub kontaktami oraz integracja poczty elektronicznej.

Wniosek
Nie można już dłużej ignorować korzyści płynących z oprogramowania do optymalizacji sprzedaży.

Oprogramowanie do optymalizacji sprzedaży nie jest miłe dla przedstawicieli handlowych, ale jest koniecznością i pomoże Ci osiągnąć lub przekroczyć cele sprzedaży.

Jeśli nadal masz wątpliwości co do korzyści płynących z używania oprogramowania do optymalizacji sprzedaży, wypróbuj kalkulator wartości SuperOffice.

Kalkulator ten informuje, ile dodatkowych przychodów można uzyskać za pomocą SuperOffice CRM for Sales.

Aby skorzystać z kalkulatora, wystarczy wprowadzić roczne przychody i liczbę przedstawicieli handlowych. W oparciu o Twój unikalny zestaw danych, obliczymy wpływ oprogramowania do optymalizacji sprzedaży na Twoją firmę.

 

Redakcja portalu altersoft

Komentarze (0)